E-gazetka- pomysł na pracę z klasą

by - września 11, 2019

Pamiętacie, a może nadal czytacie papierowe gazetki szkolne? To świetnie! Ja mam dla Was pomysł, na nieco bardziej ekologiczną ich wersję. 
Mam na myśli e- gazetkę :)
A było to tak....
Dostałam możliwość prowadzenia dodatkowych zajęć z całym zespołem, którego jestem wychowawcą. Zapytałam uczniów co chcieliby robić na dodatkowych zajęciach. Padały różne propozycje. Jedni marzyli o zajęciach teatralnych, inni o kółku wokalnym, jeszcze inni o zajęciach fotograficznych, komputerowych, z piłki nożnej. Byli też tacy, którzy mówili "Nie róbmy nic".  Myśleliśmy całą godzinę... Było to ciekawe doświadczenie, które pozwoliło mi lepiej poznać zainteresowania dzieci
i ich potrzeby. 
Postanowiliśmy wymyślić coś, co mogłoby połączyć nasze oczekiwania i być po trochu kółkiem fotograficznym, komputerowym, wokalnym i jeszcze ćwiczyć tak ważne umiejętności jak czytanie, pisanie i liczenie- w tym, liczenie na siebie nawzajem :D
I wymyśliliśmy! Niech to będzie gazetka!
Kolejnym problemem było to, jak tworzyć żeby było to maksymalnie dostępne, ekologiczne i nie generowało dużych kosztów. Padło na e- gazetkę.
Dalej poszło już samo. Dzieciaki wzięły się do pracy. Zaczęły fotografować istotne wydarzenia dla klasy i szkoły, tworzyć wraz ze mną krótkie opisy, dobierać grafikę i udostępniać na stronie internetowej szkoły.
Serdecznie polecam taką formę kreatywności. Ma wiele walorów edukacyjnych i po prostu- jest miła dla oka. Sami spójrzcie.



  

A oto nasze logo. Prawda, że niezłe?

You May Also Like

0 komentarze